Trendy se nevyhýbají ani marketingu, právě naopak. V reklamě je totiž víc než kdekoli jinde potřeba mít prst na tepu doby. Zásadními trendy pro letošní rok je tik-tok reklama a influencer marketing. V článku se dozvíte, jak reklama na tik tok funguje, pro koho se hodí a jak probíhá správa reklam na tik tok. Zjistíte i jak co nejefektivněji využít influencery.
Sociální síť tik-tok je založená na krátkých videích. Nejprve oslovila děti a mladší generaci. Nyní už se ale převalila přes celou populaci a její uživatelská základna stále roste. Pro řadu firem a podnikatelů to znamená, že pokud chtějí být tam, kde jsou jejich zákazníci, na tik-tok zkrátka musí. Odborníci často zdůrazňují, že (pokud se tak už nestalo) tik-tok brzy převálcuje populární instagram – a pro mladé lidi se stane tím, čím je pro ně dnes facebook. Sítí, kterou sice mají, ale moc času na ní už dávno netráví.
Tik-tok si žádá trochu jiný přístup než ostatní sociální sítě. Primární rozdíl mezi ním a ostatními velkými sociálními sítěmi je, že tik-tok je založený na video obsahu, nikoli na fotkách nebo textu. Zkušení marketéři už dnes vědí, jak obrovský dosah tik-tok má, proto pro ně nebude problém dostat vaši značku i na tuto síť, a to včetně cílené reklamy, která se na ní bude ukazovat vaší cílové skupině, budoucím zákazníkům a klientům. Nebojte se proto oslovit marketingovou agenturu. Nejsnáze se hledá taková marketingová agentura v Praze. Najdete ji ale i v řadě jiných měst, případně s ní můžete zkusit spolupráci online. Pro ni je pak kromě správy sítě hračka i správa reklam na tik-tok.
Na tik-toku uživatele nejvíc baví různá vtipná videa, která pak mezi sebou sdílí. Vsaďte proto při propagaci na humor. Velkým tématem dneška je i psychická i fyzická pohoda. Hodně lidí tak hledá tipy, jak svůj život z tohoto pohledu vylepšit. Pokud k tomu mohou využít i váš produkt nebo službu, nebojte se to svým sledujícím říct. Především se ale snažte vytvořit komunitu. Mějte takový profil, aby vás lidé měli rádi a byli jste pro ně jejich „love brand“. Je jisté, že reklama na sociální síti tik-tok bude stále důležitější.
Najděte si svého influencera
Na tik-toku můžete spojit síly s influencery. Tím se dostáváme k dalšímu silnému trendu, kterým je influencer marketing. Influencera můžete oslovit sami, ale lepší je využít služeb marketingové agentury. Ona totiž má v influencer světě kontakty a bude vědět, který tvůrce se pro vaši službu nebo produkt bude nejvíce hodit. Důležité totiž je, aby taková kampaň byla autentická. Navíc řada influencerů přijme spolupráci pouze s takovou firmou, jejíž produkt se jim líbí a sami by si ho koupili. Spolupráce s agenturou, která influencery dobře zná, tak ušetří spoustu času.